lördag, maj 03, 2008

Mitt hem!

Har nyligen renoverat vardagsrummet för andra gången sen vi flyttade in -2004. Tycker mycket om gråskalor och så grönt förstås ;-) Har en rätt händig sambo som rycker in och hjälper mig när jag får mina små ideér.
Trädet med belysning bakom var det sista projektet. Jag ritade en egen design av "the Tree" och målade det svart. Sambon fick äran att såga- :-)
Vi har gjort en egen variant på fondvägg - bara just bakom tv:n. Det blev mycket mer behagligt att titta på tv när bakgrunden blev mörk.
På bilden till höger skymtar våran underbara soffa. Den är gigantisk, 3.7 m bred! Den har två divaner, en lite längre. Vi kan ligga hela familjen, dvs 5 personer, och det finns ändå plats kvar. Det är en riktig familjesoffa :-) Den heter Rambo, om nån är intresserad. Tygtavlan har jag gjort av tyg från Marimekko. Tror det hette Mökki - stuga på finska. Hittade tyget på nätet och det var omedelbar kärlek :-)

Kram!

1 kommentar:

  1. Dina prästkrage liknande blommor heter kanske solvändare.

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund