lördag, juni 14, 2008

Dukningsförslag

Läste en av mina favoritbloggar "Mitt vita hus", om typsnittet Scriptina. Kom på att jag laddade också ner det när jag höll på med bröllopsinbjudningarna. Fick nu, efter tipset på Mias blogg, den brilljanta idèn att använda det typsnittet till placeringskorten. Satte i ett hårdare papper, samma som inbjudningarna, och skrev ut korten. Hur enkelt och smidigt som helst!! Har ju suttit med stämpeldynor, med guldpennor, m.m och testat massa olika saker utan att tänka på hur enkelt och snyggt man kan göra.

Temafärgerna är ju brunt och naturvitt samt guld. Eftersom middagen blir i ladan så kommer jag använda enkla, naturliga material. Wellpapp kommer att användas flitigt tex ;-) Bjuder på en tjuvtitt...

1 kommentar:

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund