söndag, juni 22, 2008

MIdsommardagen



Dagen var planerad sedan länge... Den traditionella träffen på Kråkmyra loge! Oj, vad vi laddat inför denna dag. Vi träffas kl. 11.00 för en sillfrukost. Matjessill, gräddfil och färskpotatis, en bit bröd och en alkoholhaltig dryck till detta. Så väldans gott och trevligt. Efter sillfrukosten så har vi den årliga volleybollen som jag egentligen inte skulle sakna om den ersattes med något annat.


Vi var 5 lag som tävlade om den åtråvärda vandringspokalen... Och inte att förglömma - ÄRAN! Varje lag spelar alltså 4 matcher och om jag inte missminner mig så var det i den tredje matchen som det hände - Toni slog axeln ur led!!
Eftersom det har hänt honom några gånger förut så vet han hur han ska trycka tillbaka den snabbt själv men smärtan kommer ju ändå. Sedan fick han den brillianta idèen att bedöva med Minttu vilket senare visade sig inte vara den smartaste av lösningar... Envis som han är, mitt finska lejon ;-), så spelade han självklart klart matchen samt efterföljande match!! Vilket kanske inte var riktigt smart och genomtänkt och absolut mot sin sambos rekommendationer.



Det hela slutade med en däckad sambo, kallsvettig och likblek, sovandes på soffan ett par timmar. Jag grillade tillsammans med de andra och åt lite innan jag ringde efter hämtningen. Självklart väldigt besviken eftersom jag sett fram emot denna dag men vad gör man? Köpte lite godis och två filmer som vi åkte hem och myste till i soffan. Det blev ganska mysigt till slut och idag mår jag riktigt bra jämfört med vad jag antagligen hade gjort om vi stannat kvar!


Hoppas att ni andra har haft en härlig midsommar!

1 kommentar:

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund