fredag, april 24, 2009

Nyplanterat - Buxbom och Olivträd

Vilken underbar dag det har varit idag… Jag har ägnat mig åt trädgårdsskötsel. Krattade massa löv som (skäms) låg kvar sedan i höstas.

På eftermiddagen inköptes 10 buxbom och ett olivträd som numera pryder vår gård :) 

IMG_4738IMG_4725

Det ska på grus här också, men hade inget kvar så det måste inhandlas lite mer först. Skulle gärna byta ut plattorna men det ligger för närvarande långt ner på prioriteringen.

IMG_4729 

IMG_4741

Det fina olivträdet ska få stå på altanen.

Ha en trevlig kväll!

Kram

14 kommentarer:

  1. Åhh det är ju så fiint med olivträd:-) Dagen har vekligen varit helt fantastisk!!:-) Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Visst har det varit underbart ute i dag.
    Mysigt nu när man får börja påta i trädgården igen-.
    Olivträd är grymt fina.
    Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg
    kram kram

    SvaraRadera
  3. va fint det ser ut. Visst är det härligt att vara ute i trädgården när vädret är fint.
    Ett olivträd står på önskelistan här :)

    SvaraRadera
  4. Va fint, det är ganska mysigt att få pula med plantering! Ha en trevlig helg! Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Vad fint det ser ut! Man blir så sugen på att fixa å dona utomhus nu när vädret är så underbart. (nu vet jag inte vart i vårt avlånga land du bor men sj bor jag på västkusten i skåne å vi har VerKliGen haft tur med vädret de senaste veckorna and I löööve it!=))

    Önskar er en trevlig helg!
    Cissi

    SvaraRadera
  6. Åååå, ett olivträd skulle jag oxå vilja ha!

    Kram kram!

    SvaraRadera
  7. Jag håller med de andra här. Olivträd är ju så fina :)

    SvaraRadera
  8. Inte behöver du skämmas över att löven ligger kvar. Det ska dom göra, för näring och skydd av gräsmattan. Det ÄR på våren man ska kratta. Nu ska jag ut i vår trädgård och gräva ner buskar.
    Ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  9. Vad fint det blev. Ha en trevlig helg i solen.

    SvaraRadera
  10. Så fint det blev, ser verkligen fräscht ut...kommer bli snäppet bättre med stenen runt omkring ;)
    Olivträd skulle jag också vilja ha ett...
    Kramen.

    SvaraRadera
  11. tack för din omtanke
    är hemma ifrån lasarettet nu omtumlad men bra


    ha en toppenkväll

    kram

    SvaraRadera
  12. Snyggt med buxbom! ska sätta det hemma med när väl vi har en trädgård :) Hoppas helgen varit trevlig!

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund