söndag, april 04, 2010

Lycka

Lycka är att ha tillgång till vatten i köket :) Det har vi nu äntligen... Diskbänken är nu på plats och allt är inkopplat. Till och med diskmaskinen är redo – underbart! 

IMG_9435IMG_9430 IMG_9434

En bunt påskiga tulpaner har jag iallafall påskpyntat med ;)

 IMG_9436

Idag ska ugn och häll monteras och kopplas in sen så har vi alla vitvaror på plats! Efter det ska köksväggarna förberedas och tapetseras. Sedan är det bara att invänta fönsterbytet innan vi kan färdigställas. :)

Men just nu är jag så lycklig att jag har vatten och diskbänk klart i köket :)

Ha en fortsatt trevlig påsk! Ni förgyller vårat renoveringsliv med era peppande gulliga kommentarer – TACK!

12 kommentarer:

  1. Det är häftigt att se hur det riktigt växer fram, det går verkligen från klarhet till klarhet :-) Snyggt jobbat och ha en skön fortsättning på påsken!
    Det kommer dyka upp en ny blogg som kombinerar vardag med pyssel och annat - med mindre tvång ;-) Säger till när det är igång. Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Jag är helt förundrad över hur snabbt det går, förstår att det kräver massor av er. Ni är urduktiga!!
    Kram
    Monica

    SvaraRadera
  3. Så jäkla snyggt! Jag längtar tills vårt ska komma upp! Vilka handtag har ni valt? Känner att jag är lite osäker på våra, men era ser så himla läckra ut :) Vad kommer ni ha för stänkskydd? Kram!

    SvaraRadera
  4. Det ser såå snyggt ut! Ni är urduktiga!

    SvaraRadera
  5. Vatten inne är lycka, ja om det kommer från en kran och inte läcker in då förstås ;-)

    Ni är så snabba så man hinner knappt med i svängarna, snart är ni klara med köket :-)

    Ha en bra påsdag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Det blir jättefint!

    Jag har många frågor:
    1. Vilka handtag har ni?
    2. Vad har ni för köksbord? Det ser precis som ett sådant jag vill ha. Ett långt högblank vitt matbord.
    3. Vilken bänkskiva har ni? Det ser ut som om kanten både är svart och i alimunium. Stämmer det?

    Ni är i alla fall jätteduktiga och det ska bli superkul att följa projektet.

    Mvh/Emma W

    SvaraRadera
  7. Åh kul att se hur det går framåt:) Klart man ska piffa med lite tulpaner det är inte helt fel;) Gald påsk fortsätning på dig, kram kram M

    SvaraRadera
  8. Helen(cbaqke på SR)4 april 2010 kl. 15:22

    Hallå där!
    Kollar Din blogg varje dag o följer alla händelser......Ni är ju SÅ DUKTIGA!!
    Tycker Ni hunnit med så mycke i köket redan!
    Bra jobbat:)
    Kram//helen

    SvaraRadera
  9. Spännande varje dag!!

    Må gott i solen


    Maliin

    SvaraRadera
  10. Å vad det är roligt att se hur erat hem växer fram varje gång man läser här!!! =)
    Ni är sååå duktiga & det går fort, tycker jag!
    Ska bli spännande att se hur resten av erat funkis hus kommer att träda fram!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Det blir såååå snyggt!!!
    Vad är det???? en vecka ni har hållt på va??? Ni är ju inte riktigt kloka, hihihihi.
    Nästan helt färdigt kök. Härligt att få vatten och diskmaskin igen.

    Vi var inne på ikea idag och gjorde en profil och har ett kök upplagt där nu, men jag ska justera och kolla lite här hemma nu. Det lär nog inte bli någon beställning innan vi åker iväg på lite semester. Men sen så.... hoppas jag i alla fall ;)

    ha det bäst
    kraaaaaaam

    SvaraRadera
  12. Emma W:
    Vi har valt Ikeas handtag till köket, de heter Annars. Det är de som sitter på lådorna. På diskmaskinen och skafferiet har vi ett annat som jag tyvärr glömt namnet på...

    Köksbordet kommer från Jysk.

    Bänkskivan är också från Ikea och heter Numerär. Den är svart och har aluminiumkant.

    Kram Therese

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund