söndag, maj 02, 2010

Second hand is the shit ;)

Igår följde barnen med mej på en loppisrunda. Vi hade riktigt trevligt tillsammans :) Det kändes extra roligt att stora grabbarna ville följa med, det händer inte så ofta längre… Rundan var dessutom mycket givande!

Jag hittade en vit Bumling - mycket större än den jag redan har :) Den kostade lite men då jag sålt en hel del på loppis så fanns det pengar till den :) Perfekt att kunna byta skit mot något man verkligen vill ha!!

IMG_9684Den lilla vs den storaIMG_9794-2 IMG_9798-2 IMG_9811-2 

Bumlingen är 60cm i diameter, dvs 20 cm större än den jag har och riktigt vit och stilig hänger den nu där i köket ;) Svårt att se skillnaden på bild kanske…

Kramar Tes

12 kommentarer:

  1. Älskar secondhand. Jag var själv på en runda i fredags och kom hem med en massa snyggt och i mitt fall var det även billigt.

    SvaraRadera
  2. Tycker det låter perfekt att byta det man inte vill ha mot något som man verkligen gillar.
    Urfint blev det vännen.
    Kram kram Lina

    SvaraRadera
  3. Blev superbra !! ser en enorm skillnad !
    Helt rätt tänkt !
    Ha en bra Måndag!

    Kram !

    SvaraRadera
  4. Den är bara såååå underbar!!!


    Nice och mer Nice


    Maliin

    SvaraRadera
  5. Åj, så fort de tar sig hemma hos er nu.. de går undan, å himla fint blir de.
    Joo, nog märks de skillnad...läcker lampa, vi hade en sån i orange på 70talet..skitläckert att de kommer tillbaks sånt där.

    Lyckat till me kommande fix.. kram på dej. Helén.

    SvaraRadera
  6. Supersnygg. Det var iofs den gamla oxå. MEn denna är ju mer maffig.
    Jag vill oxå hitta såna fynd...

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera
  7. Åh va kul att få fynda! Jag längtar till loppis men det lär dröja till nästa gång jag kommer iväg tyvärr... Snyggt blev det :-) Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Du får ju gärna säga till mig nästa gång du ska på loppis.. Fy 17 vad du lyckas funda.. JAG går iofs inte så ofta på loppis.. Men när jag väl går lyckas jag inte fynda särskilt mkt..
    Nya bumlingen gjorde susen. Den förra kändes lite pluttig till det stora rummet.
    Lyckost:)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. jättefin! har själv fyndat en knubbling i den storleken blir toppen över vardagsrumsbordet :)

    SvaraRadera
  10. Jättefin lampa du hittat & nu har du två dessutom! =) Undrade ju vart du köpt eran trätapet som ni har på väggen i köket? Skrev lite fel på min mailadress, så det har nog inte kommit till mig om du svarat. Här är den rätta adressen: klaranygren@aries.vokby.se

    SvaraRadera
  11. Ett perfekt sätt, att byta det man tycker är skit mot något någon annan tycker är skit :-)

    Snygg är den..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  12. Jodå, jag ser också skillnad. Jättesnyggt blev det! Bumlingen är ju som snyggast så där stor ;-) Du är en fena på att göra loppisfynd! Kram Anna

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund