tisdag, oktober 05, 2010

Fas 1 – sovrumsplanering!

Kvällen har spenderats med datorn i knät. Jag letar sovrumsinspiration och väntar nu på att jag ska få en klar bild över hur jag vill att det ska bli :) Passar på att svara på frågan om inspirationssidor som jag fick idag. Jag googlar oftast på relevanta ord när jag söker inspiration. På Styleroom.se finns det också mycket inspiration att hämta :)

Älskade väggen av råplan i sovrummet i förra huset så jag funderar faktiskt på att använda delar av den idén i det nya sovrummet :)

IMG_9358-2

Så här såg det sovrummet ut…

Marimekkos prickiga tapet fast i svart står på önskelistan!

marimekko_kivet_39093570

Tror att några av bitarna börjar falla på plats ;) Det känns riktigt kul att påbörja Projekt: sovrum!

Kram Therese

5 kommentarer:

  1. Jag röstar på råspontväggen! Det är tidlöst och SÅ jädra fint rent ut sagt :)
    K R a M

    SvaraRadera
  2. Den gamla väggen tycker jag oxå att du ska göra igen! Superfint! JAg hade oxå velat ha en sån vägg. Men med panel i taket kanske det blir lite mycket...

    Puss!

    SvaraRadera
  3. Hej Therese!!

    Om du är sugen på en prickig tapet har Midbeck en underbar katalog, Belle Rose tror jag den heter...
    Där i finns d prickiga tapeter i alla möjliga färger. :)
    Lycka till!! Kram

    SvaraRadera
  4. Råspont skall vu ha på väggarna i trappen och en del av hallen nere... Tycker det är snyggt och det är relativt underhållsfritt :-)
    Ert gamla sovrum var ju jättefint med råpanelen..
    Du är så fiffig så du kommer säker pångt snyggt.. Jag gillade ju faktsikt den röda tapeten.. Häftigt med lite färg..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Gillar Råspont som bekant...
    Spännande att se fortsättningen!


    Maliin

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund