torsdag, februari 12, 2009

Brödrostar

Har klickat mig runt bland brödrostar. Vi har en, enligt mig, snygg brödrost idag. Dessvärre så funkar den inte längre… Nu när jag kikat runt så blir jag minst sagt förvånad hur stor skillnad det kan vara i pris?! Ursäkta, men vem f-n betalar 3000:- - 4000:- för en brödrost??! Snygg – ja, men ändå… Så här ser våran ut idag :)



De nedan har jag hittat idag...

5ktt780svartstor MAG-598301

74-3476b74-3619

l108279g_B0230010

347341_X_2007-07-03_084720_906l_01116545

Rad 1: Dualit 1200:- - ca 3000:-

Rad 2: Princess 340:- - 490:-

Rad 3: Cuisinart ca 600:- - 900:-

Rad 4: fr. Clas Ohlson 354:- Morphy Richards 600:-

OBS: I priset ingår frakt.

Tips mottages tacksamt :) Vilken gillar du bäst?

19 kommentarer:

  1. Oj, oj! Vem betalar det?! Den som har för mycket pengar antagligen...tyvärr inte mitt problem.

    Undrar om brödet smakar bättre ;-)

    SvaraRadera
  2. Jaa du Therese!
    Det kan jag då tala om att jag skulle ALDRIG ge sådanna pengar för något som man tar fram bara för att rosta lite bröd i!!

    Så för min del skulle jag ta den BILLIGASTE brödrosten jag kunde hitta och lägga pengarna på något roligare!

    Bra tips va?! ;-)

    Kramen Erika

    SvaraRadera
  3. Håller me Erika,men skulle ja välja nån av dina förslag så skulle ja ta rad 3.Skiiitsnygg och ett (nästan)skapligt pris.
    Hoppas de hjälpte :-)
    Kram /Sara

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Ja min brödrost är skitful och klarblå, så den åker in i skåpet så snabbt brödet kommit upphoppandes. Jag skulle satsa på den på rad nr 3 med plats för fyra skivor. Men jag tycker fan 900 nästan är för dyrt oxå.

    SvaraRadera
  5. Hellö, Kolla in om http://www.broarne.se har nåt du gillar. De har en del 50tal/retro prylar till köket. Brödrost, brödskrin, burkar m.m. Hej hopp! /Helena i Blge

    SvaraRadera
  6. Ja mycket pengar är det men jag gillar Dualit.

    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Eran är ju skitsnygg, synd att den inte funkar....Jag håller på rad nr 3, den andra, tror den kostade 900 spänn...
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  8. Hej på dig gumman jag känner mig som efter apare men den på rad 3 den för 900 bagis var verkligen snygg men ack så dyr

    SvaraRadera
  9. Jag gillar den till höger på rad 3, urläcker!

    SvaraRadera
  10. Hello!! Jag tycker att sista brödrosten var snygg..men håll ut, för om några månader så är det loppis igen, och då hoppas jag att vi ska dit ;o)

    SvaraRadera
  11. Jag gillar rad tre bäst och priset var ju rätt så hyfsat ;)

    SvaraRadera
  12. Morphy Richards var GRYMT snygg.. men mer än så var den inte ;)
    Håller med föregående. skulle sattsa på en billigare om de så skulle leda till att den fick bo i ett skåp iställe. Och kanske sattsa på en "dubbel", med 4skivor.. ni är ju några st ;)

    SvaraRadera
  13. hejsan där kul att du skrev tillbaka ;) underbart har jag en ny trevlig blogg att följa :)

    JA inte betalar jag då heller 3000kr för en brödrost. 400kr får vara max för min del hehe. Gillade den från clas Ohlson :)

    Eran brödrost var riktigt snygg :) kramkram

    SvaraRadera
  14. Tycker att den från Dualit är snyggast, men jag skulle aldrig betala så mycket. Ta någon av de billigare, blir mitt råd!
    /Jenny

    SvaraRadera
  15. Jag tycker att din trasiga var finast ;) men måste jag välja någon av de andra tycker jag att Cuisinarts var finast!

    SvaraRadera
  16. 3000-4000kr?? Shit.. hade jag aldrig gett för en brödrost.

    Jag tyckte om den som är på rad 3 nr 2. Men priset är inte vad jag skulle ge. Jag skulle köpa en billig och spara resten att göra något roligt för. Men sån är jag, är ursprungligen från Borås och är sambo med en smålänning.. billigt är bäst ;) Hehe

    SvaraRadera
  17. Jag röstar på rad tre bild två. Lite väl dyrt kanske, men vad fasen, det är ju funktion och stil i ett :)
    Förhoppningsvis är det kvalité i priset också så den håller ett tag.
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  18. Vi verkar vara rätt eniga om att den på rad tre är snyggast. Jag gillar iofs Morphy Richards också och den kanske till och med blir någon krona billigare?

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund