tisdag, mars 31, 2009

Steg 2 :)

Steg 1 påbörjades som bekant, igår. Idag har det målats vitt ytterligare en gång. Vi maskerade på em och sedan målade jag över skarvarna. Nu har vi påbörjat det roliga, vi har applicerat färgerna :) Herr S muttrar om att han önskar han vore färgblind som sin chef…  Men herr S är ju enligt egen utsago allergisk mot grönt så det kan ju ha betydelse :D

Före:

IMG_3102

Efter- hum…

IMG_3111

Stannade till på en liten loppis och hittade ett nytt “köksbord” till Alvas rum. Kommer bli bra där. Nu söker jag bara minst 2 små pinnstolar för barn att ha till bordet. Tips mottages tacksamt!! Har du en eller två att sälja? – Hör av dej!

IMG_3115

Ursäkta den dåliga bildkvalitén. Färgerna ser lite konstiga ut. Kommer nog bättre bilder imorgon…

Sov gott!

10 kommentarer:

  1. Wowsi!!! Vilket jobb du lägger ner =)

    Ska bli såååå roligt att få se slutresultatet!

    God natt/Erika

    SvaraRadera
  2. Åh, du skulle ha frågat mig för en vecka sen, för då såg jag nämligen just barnpinnstolar på tulavippan, fast dom var borta igår när jag var där. Dessutom var dom kanske lite väl små. Min mormor har en ståendes hemma, men den har jag första tjing på....Det kommer bli skitnsyggt Therese, hoppas sessan är tacksam över sin pyssliga mamma, det skulle jag ha varit.

    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  3. Förresten, hör av dig om du får lite tid över till fotografering nån gång. Vill att du fotar min små monster nån dag. Ladda med mycket energi, för dom kräver en del he he

    Du kan maila mig:
    fruhellman@spray.se

    kram kram

    SvaraRadera
  4. Åhhh vad gulligt rum hon får lilltjejen:-)Jag är ju väldigt svag för rosa:-)Min dotter är ju så stor nu, så mamma får inte bestämma längre;-). Ha en fiin dag, KRAM.

    SvaraRadera
  5. Grönt är skönt!

    Puss J

    SvaraRadera
  6. Vilken energi ni har!
    Det verkar mycket lovande...
    ska bli riktigt intressant att se slutresultatet!
    Kramen.

    SvaraRadera
  7. Spännande, ska bli kul o se när allt är klart. Blir nog skitsnyggt, som vanligt. :)

    SvaraRadera
  8. Åh vilka härliga färger, ser ut att bli riktigt fint, och bordet var jätte gulligt!
    Ha en bra dag.
    Kram Rebecka

    SvaraRadera
  9. Du inspirerar mig, Tack!!! Har lagt till dig på min lista på min nya blogg!

    SvaraRadera
  10. såg att det fanns två barnpinnstolar på Pärlan sist jag var dit men om dom är kvar vet jag inte... värt att kolla kanske :-)

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund