onsdag, mars 25, 2009

Trädgårdsinspiration

Även om våren känns långt borta just nu, 16 minusgrader i morse, så kan jag inte låta bli att drömma mig bort till sommarvärme. Längtar tills det är dags att börja plantera ute i trädgården igen. I somras lade vi grus runt huset och det planterades träd. En liten örtagård skapades och jag längtar tills det är dags att börja fixa ute igen.

Så här såg det ut tidigt i somras:

_MG_1146 _MG_1149 _MG_1144

Hittade en del snyggt hos C´est la vie som jag skulle vilja ha i trädgården i sommar… 

34fe563a2aaaed290880f08d83a769ba_image_233x350f5633526b300467c57799122d604a687_image_350x263

Kram på er :)

6 kommentarer:

  1. Visst kliar det i finrarna nu.
    På lördag åker maken och jag på en tripp till trädgårdsmässan och efter det brukar jag bli ännu mer sgen på att påta i trädgården.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. mmmm, vilken längtan efter vår och sommar man får när man ser dina bilder! Längtar också tokmycket efter vår, blommor, altanmys och att grilla!

    Hoppas att det inte är salmonella....kram

    SvaraRadera
  3. Men skojar du vad man vill börja pyssla ute nu, synd bara att jag inte har nån trädgård än, hihi. Får spana in hos alla andra sålänge;-). KRAM.

    SvaraRadera
  4. Ja, håller med om att man längtar till vår och sommar nu. Nu räcker det med vinter tycker jag! Tur att man har en alldeles sommaräng inomhus ;D
    http://skonthemma.blogg.se/2009/march/utkast-4.html

    SvaraRadera
  5. åh, jag tror minsann jag ska stjäla din örtagårdsdesign rakt av... skitsnyggt att ha det i vinkel sådär. Tyvärr har jag inget staket, men det får gå ändå. Maken lär väl muttra om att det blir ännu fler grejer att klippa runt med gräsklipparen, men va tusan... Jag kan nämligen inte odla i vanligt trädgårdsland här, det blir mask i potatisen.
    Åh nu får det ta och bli sommar...

    SvaraRadera
  6. Vore underbart med lite varmare och mer sol istället för snöblandat regn och grå himmel... Fint ni har det i trädgården.

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund