tisdag, mars 24, 2009

Vilken story…

Igår kollade jag inkomstdeklarationen på Skatteverket.se och jag får tillbaka på skatten :) Det finns hål att stoppa i men man kan ju inte låta bli att drömma…

deklarera_279287w

Högt upp på önskelistan står ett nytt köksbord. Jag har förälskat mig i Story från Mio. Det är ett vitt högblankt bord som skulle passa såå bra i mitt kök ;)

story_17140_a

Får du tillbaka? Har ni några planer? Dela gärna med dig, kanske kan jag få något tips :)

På tal om story så måste jag berätta om vad som hände idag. Grannen ringde på em och frågade om vi saknade vår katt, då det satt en katt högt upp i en tall och jamade. Jag och Herr S gick för att se efter men det var inte vår katt. Katten måste ha suttit där minst ett dygn för det fanns inga spår i snön och hon hade kissat och bajsat där uppifrån. :( Hon satt dessutom 11-12 meter upp! Efter en stund fick vi reda på vems katten var och räddningsoperationen var igång. Ägarens bror kom med en kranbil och vi surrade fast en kattbur i kranen och hissade upp mot katten. Hon klev sedan i buren och hissades ner. Storyn slutade lyckligt – tack och lov, och Emil fick något att berätta i skolan imorgon!

10 kommentarer:

  1. Va härligt att de slutade lyckligt för katten.
    Själv har ja ingen aning om ja får tillbaka på deklarationen,men håller tummarna,har fått tillbaka alla andra år.
    Ja håller verkligen me dej om att de finns hål att fylla.
    Ja vill oxå ha ett nytt köksbord me en soffa och självklart stolar.Vill ha ett gammalt bockbord så ja längtar efter sommaren och alla auktioner.

    De blev en lång kommentar,sorry :-)

    Ha de så fint

    Många kramar från mej

    SvaraRadera
  2. Åhhh...stackars katt, tur att historien slutade så bra....


    umm pengar tillbaks på skatten..det vore fint...hade jag några tusenlappar över skulle jag kunna tänka mig antingen 2 st FlowerPot av Verner Panton eller varför inte en vit kitchen aid :)

    SvaraRadera
  3. Vilken tur du har, när jag skulle in på nätet o kolla så var det tekniskt fel så jag lever i ovisshet, hihi. Högst på listan står iaf en torixstol (vit). De är såå snygga! Fint bord, verkligen. Kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att det slutade lyckligt:)
    Vet inte vad jag får tillbaka, brukar va nån tusing bara men drömmer mig gärna bort. I drömmen gör vi om i köket:)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  5. Vad tur att det gick bra för katten!
    Jag var oxå in å kollade å blev såå glad!! Sambon tycker att jag ska köpa aktier/fonder för pengarna men det är ju inge kul... Jag funderar på att köpa mig en kamera!?? Får se hur det blir??? Kanske blir det både och???
    Hoppas ni får en fin våffeldag!
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  6. Jag får tillbaka en peng och för den köper jag mig en laptop!

    SvaraRadera
  7. Jag får tillbaka!!!! jippi!!!! 23000kr.. det är rekord för min del :-) Och nog fan finns det hål att stoppa dom i, ska till ikea och beställa kök till lofsdalen...och där rök alla pengar :-)

    vi har ju sånt soffbord,alltså typ lika som de köksbordet du vill ha, skitsnyggt men det "draråt" sig damm, men det är det värt...jag ska nog lägga på en svart glas-skiva för det har blivit lite nött....

    kram!

    SvaraRadera
  8. Hej Therese!
    Jag har inte tänkt på att man kan gå in och kolla så det blir en av kvällsaktiviteterna =)).
    Och vilken story!!!!
    Stackars stackars katt....
    Kramar Erika

    SvaraRadera
  9. yes jag får tbx en del, blev helt förvånad.. har bestämt att det ska bli ett par nya glasögonen =) De jag har nu får jag skavsår på näsan av =P

    SvaraRadera
  10. Ja får tillbaka första gången som hus ägare! här är det altan på g! tack för trevlig blogg!

    Kram Therese

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund