torsdag, april 02, 2009

- Det är så vackert….

Jag hoppas ni står ut med att vi stannar kvar i Alvas rum ett litet tag till :) Idag har jag målat vitt ännu en gång. Jag har också gjort prickar som jag börjat sätta upp. Har inte kunnat göra klart än då plasten tog slut tyvärr.

När Alva kom upp imorse utbrast hon:
- mamma, ååh vad fiiint. Det är så vackert ♥ Sedan började hon mumsa russin, makaroner och flingor som jag hade fyllt glasburkarna med :)

Jag kan inte annat än att säga att jag är nöjd, hennes  kommentar sade allt :)

IMG_3131 IMG_3136IMG_3142IMG_3132  IMG_3139

Det ska alltså upp fler prickar och sedan har jag en idé, till väggen direkt till vänster, som innefattar MDF. Men det väntar vi lite med ;) Tack för alla gulliga kommentarer!!

Nu ska jag iväg till jobbet snart!

21 kommentarer:

  1. Huur fint som helst,förstår att Alva tyckte det blev vackert=) Puss!

    SvaraRadera
  2. Det vart snyggt med prickarnna!

    SvaraRadera
  3. Upptäckte din blogg igår och idag har jag lust att kopiera ALLT! Men jag lovar att inte göra det... Däremot suger jag åt mig en massa inspiration!

    Dotterns rum blev jättefint. Fräscht!

    Nå't annat jag gillar mycket är alla dina fina personliga tavlor i vardagsrummet!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Oj vad flickigt...önskar nog att jag fick en flicka nån gång oxå! Att få köpa kläderna, göra i ordning barnrummet... Man vet aldrig. Du har verkligen fått till det!

    SvaraRadera
  5. Jag håller med henne. Det ÄR så FINT!!!
    Tack för de rara orden hos mig. De värmde.
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Vad snyggt det blir! Du kanske skulle komma över o hjälpa mig med Kristins rum? Jag håller på för fullt, och det blir tapeter o nytt golv till helgen, så det går sakta men säkert framåt! Kram

    SvaraRadera
  7. Vad snyggt det blev! Jättefina färgkombinationer!

    kram

    SvaraRadera
  8. Ett sådant fint rum!

    Söt blogg du har förresten! Anmäl den gärna till Veckans Blogg!

    SvaraRadera
  9. Här händer det grejer minsann!:) Va fint det blev! Ljust o härligt!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vad fiiint det blev! Förstår att Alva blev glad och nöjd. Skulle jag också bli.:)

    Kram Malin I&D

    SvaraRadera
  11. Lilltjejen har ju rätt! Det är riktigt vackert ;-) Jag har inte hunnit kika in här på några dagar, men det har som vanligt hänt massor. Vilken pysselmamma du är! Så snyggt blir det också! Själv befinner jag mig i en svacka där jag mest försöker få vardagen att gå ihop, men jag hoppas inspirationen ökar i takt med att snön smälter.

    Ha en skön helg! Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Det blev verkligen så vårigt och ljust! Hihi gullig kommentar, barn är så skönt spontana :-) Kram

    SvaraRadera
  13. Jag kan förstå att hon är nöjd, vilket underbart rum!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  14. Vilken inspirationskälla du är!
    Bara så fint...
    Vilket härligt rum det blev, jag som tyckte att det var så tjusigt innan - kan bara säga att det blev så mycket bättre!
    Kramen.

    SvaraRadera
  15. Döläckert!! Ja ens barns omdömen är ju de bästa, så sug åt dig verkligen:-)!! Ha en fin dag! Kram Sofia

    SvaraRadera
  16. Så fint du har gjort!!!
    Ja, man kan väl inte annat än gilla det rummet... önskar nästan att jag vore liten igen och fick ha ett sådant rum :)
    Trevlig helg!
    Kram Sabina

    SvaraRadera
  17. ÅÅÅ vad fint det blev :-D
    Vi får hålla tummarna för alla copycats nu!!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  18. Efter allt slit för att fullfölja en idé man har så är ju en sådan kommentar ljuvlig att få! Så fint det blev. Ger inspiration. Går ränderna som en halvcirkel nertill? Ha en trevlig fredag.

    SvaraRadera
  19. superfint rum alva har! fast det var redan fint innan med;)
    kram tusenideer.blogg.se

    SvaraRadera
  20. Hej,

    Vilket JÄTTE fint barnrum du/ni har gjort, väggen blev jätte snygg. Tror aldrig jag själv skulle komma på att blanda rosa och grönt med de var en väldigt fin kombination.

    Ha de gott från en första gångs besökare som kommer att titta in igen.

    SvaraRadera
  21. WOW så FINT du har fixat! Riktigt riktigt fint! Förstår att hon tycker att det är vackert!!! Måste vara en sann dröm för en liten tjej!

    Vi håller på med lite "piff" i killarnas rum nu. Måste fråga om den svarta väggen i dina killars rum. Är den blank eller matt? Killarna har en matt svart vägg bakom sängen. När de kommer emot den när de sover, så blir det liksom gråa märken i väggen - som inte går bort.... Får ni också så på er vägg? Vet du vad man kan göra åt det i så fall????? Jättetacksam för svar! KRAMISAR!!!

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund