söndag, november 13, 2011

♥ Plåtskåp ♥

Idag har ett underbart rostigt gammalt omlädningsskåp införskaffats :) Det här är kärlek ♥

Fick förhanda lite med herr S, han fick flytta ner tv:n och jag fick ett skåp, we are all the winners… ;)

IMG_9509IMG_9513

IMG_9514

IMG_9517

IMG_9526

IMG_9521

Vinylen som skåpet står på skall självklart bort.

Nu ska frun fundera lite på vad vi ska använda det till… Vore smart om det både var snyggt och praktiskt. Städskåp sa herr S, jag funderade på vedförvaring…. Har du något tips?

Hoppas du/ni har haft en fin helg!

Kram Therese

8 kommentarer:

  1. Hej!
    Först vill jag bara säga att din stil är väldigt unik och helt underbar! Jag har länge velat ha ett älghorn i någon färg (för tillfället vit) och passande nog så fick min sambo en älg med fina horn som nu ska monteras på en sköld. Problemet är att han som ska göra det avrådde oss från att måla hornen eftersom att de behandlas med något och hornen kan bli förstörda så jag undrar hur dina ser ut? Är dom behandlade dom också och har hornen blivit "fula"?
    Tack för en inspirerande blogg!

    SvaraRadera
  2. I looove!!! Åh så bra det blev. Perfekt ihop med kuddarna skinnet och allt annat. Sen måste jag säga att jag är sjukt impad över att du lyckades förhandla bort tvn.. Toppklass på den övertalnings förmågan!!
    Du vet att du har prylar till godo..bara så du inte glömmer eller tycker det är pinsamt. Fast det är ingen brådska för min del. Bara säg till när du vill ha nåt.
    Hoppas allt är bra kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Åh vad avis jag är nu... var har du hittadt detta snygga vackra skåp?? VILL HA!!

    SvaraRadera
  4. Caroline: Jag har faktiskt ingen aning om de är behandlade tyvärr. Jag fick det ena av min pappa och det andra är köpt på loppis. De är då iallfall fortfarande jättefina. Ser fortfarande nysprayade ut :)
    Hoppas det går bra med ditt också!
    Kram Therese

    Jenny: Ja visst blev det en härlig kombo :) Ang, tv:n så var det faktiskt jag som ville ha den kvar uppe. Tycker inte om att sitta i gillestugan där vi redan har en tv, är så rörigt där... Toni ville flytta ner den uppe till källaren och det har vi gjort nu och fixat en tv-spelshörna åt grabbarna :)

    Och jag fick ett skåp... Alla nöjda ;)

    Hör av mig med beställning :) Ordnade det sig med lampan till slut? :D

    Kram T

    Anonym: Skåpet hittade jag på Blocket.se.

    SvaraRadera
  5. Tips om älghorn:
    Jag målar hornen med pensel. Grundar med spärrgrund för att vara säker på att det inte läcker igenom nåt.

    SvaraRadera
  6. Grattis till plåtskåpet.Härligt rostig och grymt snygg!du hittar säkert en bra plats till den.

    SvaraRadera
  7. Har liknande själv och vi har popnitat fast lite extra hyllplan i dem för mera yta.

    MVH Jessica

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund