torsdag, december 01, 2011

Julen i Funkis 28

Julen hos oss är inte speciellt röd, det har den inte varit på många år. Tycker man kan skapa mysa stämning ändå :) På loppis hittade jag denna snygga gran av glas. Helt i min smak och den får nu vara med och bidra till lite vinter/julfeeling.

IMG_1443IMG_1445

IMG_1437

I de stora fönstren i vardagsrummet står adventstjärnorna.

IMG_1786

IMG_1789

IMG_1791

Hur ser din jul ut? Kommer självklart plocka fram lite mer jul än så här men det får vänta liiiite till :)

Tips på snygga julsaker mottages tacksamt….

KRAM Therese

5 kommentarer:

  1. Jag har inte heller så mycket rött framme till jul. I år satsar jag på klarglas, vitt och silver. Granen du hittat är jättesnygg! Vilken loppisexpert du är! ;-) KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Men vad fin glasgranen var!du har tur som hittar bra saker på loppisarna.Jag väntar med att ta fram tomtar,har inte många alls men det är några som får komma fram varje år.Vita såklart!

    SvaraRadera
  3. Jättefin glasgran ju!! att en sån ens hamnar på loppis, jag hade aldrig gjort mig av med en sån skönhet :)

    SvaraRadera
  4. Stilrent och snyggt.. och du vad snyggt plåtskåpet man ser lite av er =)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Här har julen alltid varit traditionellt röd och hm...aningen "tantig" om jag får säga det själv. Har bara gjort som alla andra i min släkt utan att tänka efter vad jag gillar själv. Samt att det har varit det utbudet som stått i fokus i butikerna. Men NU minsann har jag tänkt om och ni bloggare har gjort att jag vågat ta steget till en VIT jul i tv-rummet och sovrummet i alla fall. Å jag bara älskar det vita krispiga med inslag av lite färg i form av några färgglada kulor på ett fat osv.
    Ha en bra andra advent! kram/ Teres

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund