onsdag, februari 29, 2012

Trapp del 2

Ja detta blev en lite långdragen historia… Grundfärgen och lacken på trappan måste ha reagerat på varandra på något sätt. Häftgrunden jag använde ville inte torka som den skulle. Helskumt!

Jag gjorde först rent trappstegen från lim och använde då thinner. Sedan tvättade jag av trappen. Sedan var det dags för en slipning/uppruggning innan jag slutligen grundmålade trappen.

IMG_0396IMG_0402IMG_0404

Nu ikväll har jag målat trappen med andra omgången golvfärg. Jag har använt mej av en vattenbaserad sådan.

Har även målat klart lister och dörrar på övre etaget – check Ler

Nu sovdags – imorgon ska det röjas vidare :)

Kram Therese

4 kommentarer:

  1. Oj vilken skillnad! Supersnyggt verkligen! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Så himla snyggt det blev =)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Det blev jättefint! Vet inte om du använde samma märke på färgen? Det är tydligen viktigt annars kan färgerna reagera mot varandra. Vi gjorde misstaget att köpa kvistlack från Byggmax och lacka alla kvistar på alla lister på övervåningen... när vi sen målade så krackelerade det när färgen torkade. Min stackars man har fått skrapa och slipa bort all färg+ kvistlack på alla lister och sen kvistlacka om med Nordsjös kvistlack...

    SvaraRadera
  4. Superfint!!!

    Jag har en liten fråga. Va har ni använt för färg då ni målat teglet?

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund