söndag, februari 26, 2012

Trappmålning.

På lördag är det visning här hemma… Det blir mycket städ, röjning och renoveringsfix den här kommande veckan. Det är lite kvar att göra som vi vill fixa till innan helgen. Som till exempel, trappen ner till gillestugan, som vi inte har hunnit måla än.

IMG_0127IMG_0125

Idag har jag tagit bort mattan som var limmad på trappstegen. Har gjort ren trappstegen och ska till och slipa av lite innan det ska grundmålas :)

IMG_0122

Så här ser det ut nu… Imorgon hoppas jag på att jag hinner måla den vit!

Hoppas ni har haft en bra helg!

KRAM Therese

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Får man fråga vad du använder för färg till trappmålning. Vattenbaserad eller laknaftabaserad, eller vad är det som lämpar sig bra för just trappmålning? Glanstal? Tacksam om du kan delge dina erfarenheter då jag ser att du målat trappa tidigare.
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Måste kännas lite vemodigt att göra detta fix nu när huset skall säljas, men de som köper det får ett tipp topp hus..

    Lycka till med både trappmålning och visning..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Oj, imponerande att ni orkar ta tag i sånt just nu. Är också intresserad av att veta vad du brukar använda för färg till just trappor?

    Håller tummarna för att det går bra för er på den kommande visningen! Det kommer säkert att komma massor av intressenter - för vem skulle inte vilja flytta in i ert hus? :)

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund