söndag, februari 24, 2013

Sätterlund gästspelar på bortaplan.

Godkväll!

Nu var det en tag sen sist igen… Tiden går så fort emellanåt :) Jag har haft fullt upp, bland annat med det här barnrummet. En jättefin liten kille bor i det här rummet. När jag frågade vilka färger han skulle vilja ha så svarade han orange och röd. Jag tog mig an uppdraget med glädje.

FÖRE:

bild bild_2

Jag bestämde mig för att göra ränder på väggen. Så efter att jag hade först satt en Coverup-tapet och sen målat den vit så var det dags för maskeringen. Sen målade jag över skarvarna med vit färg så att jag inte skulle få några färgläckage.

bild (2)_2

Sen målade jag två ggr med en orange och en turkos nyans från Flügger.

bild (1) 

Till det valde jag ett laminat i valnöt, trots att jag inte är så förtjust i just laminatgolv. Men det blev riktigt bra och mycket bra prismässigt dessutom.

bild (2)

Som vanligt så var loppisfynden ett inslag. Det har blivit en sport att skapa med små medel. Ikeaskåpet i rött, lampan i taket och den vid sängen samt stolen och pallen kommer från loppis :)

bild (17)bild (14)

Målade hyllor i samma kulör som väggen. Hans pokaler fick såklart en alldeles egen plats.

bild (15)

Sängen är byggd på Ikea faktum köksstommar, 50*70 cm. Det ska såklart kompletteras med luckor och hyllplan. På väggen monterades en regel, sedan använde jag den gamla ribbotten som låg i den vanliga sängen och lade den på regeln och skåpen. Ska sitta en liten sarg runt madrassen sen också :)

bild (16)

 bild (3)

Jag blev jättenöjd och det viktigaste -  det blev pojken med <3 En liten hylla ovanför sängen ingår också i kompletteringsfasen.

Totalt inkl. golv, färg, cover-uptapet, lim, listfärg, köksstommar, regel, hyllor och alla möbler samt alla textiler utom själva madrassen så kostade rummet strax under 5 000:-

Önskar jag fick hålla på mer med sånt här. Jag brinner verkligen för det och jag är så glad att jag klarar att genomföra det, nästan helt på egen hand. :)

Bilderna är tagna med iPhonen så ni får ha överseende med den usla kvalitén….

Nu sovdags – godnatt ♥

11 kommentarer:

  1. DU gär det många andra inte "vågar" men visar att det blir ju kanon!!!!! SÅ fint! Kanske ska anlita Dig till vårat okmmande projekt,tjejrum...

    SvaraRadera
  2. Hade varit skoj om du visat mer ingående hur du gör med. Tja typ som i detta inlägg "målade skarvarna för att slippa läckage" och annat som kan va intressant ;) bara ett tips och önskemål!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja inte allt men nåt hade varit kyl! Vill också påpeka att du är en av mina stora inspiratörer!

      Radera
  3. Åh så fint och jag förstår att killen blev glad =)

    Kul att få läsa lite inlägg från dig även om det inte är så ofta..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Blev ju super! Det här är din "grej" o jag önskar också att jag fick såna här uppdrag då inredning är d bästa jag vet :) Men vem vet vad som händer i framtiden? Tack för att du delar med dig av din inspiration o ger oss andra ideér :)

    SvaraRadera
  5. Snyggt! Kul när man kan göra stor förändring utan att det påfrestar ekonomin allt för mycket.

    Hade tänkt göra en liknande lösning till dotterns säng. Funderar på att använda mej av fyra stycken vita Malm byråer med två lådor.

    Men det där ser ju också riktigt intressant ut. Tror du man får upp skåpdörrarna om ställer skåpen direkt på golvet eller behövs det en sockel som de står på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer garanterat ta i om du ställer direkt på golvet. Jag använder alltid något att palla upp med. Den gången köpte jag ströläkt, funkade perfekt :)

      Lycka till!

      Radera
  6. Oj, vilken skillnad, blev riktigt snyggt. Kan tro att det är en nöjd kille som bor där :) Kram Pia

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund