söndag, mars 03, 2013

Fröken fortsätter gästspela ♥

Hej ♥

Hoppas ni alla har haft en fin helg. Idag tänkte jag visa lite fler bilder från mina gästspel på bortaplan. :)

Det är lite synd att jag inte tog några förebilder från allra första början i vardagsrum och sovrum. Men avsikten från början var ju bara lite småfix… :) Dock har ju fröken Sätterlund lite svårt att sluta när hon väl kommit igång.

I vardagsrummet har bl.a följande åtgärder gjorts innan bildtagning:

* Panelgardinerna fick ge plats åt Ikeas tyll.

* Vitrinskåpet plockades bort från hörnet.

* Lite glaspiff har tillkommit på hyllan.

5F6V9456

Målet har varit att göra en stor förändring med små medel. Hyllan var fullt fungerande så lite dekorplast och nya handtag användes för att göra ett ansiktslyft. Dekorplast är som klistermärke på rulle, enkelt förklarat, och kan köpas bland annat på hobbyaffärer och tex Colorama. Jag valde en svart med trästruktur, samma som hyllans look i övrigt.

FÖRE/EFTER:

5F6V9491

Alla luckor är nu pimpade med dekorplast och handtagen är bytta. Dekorplasten kostar ca 39:-/m.

Efter ett intensivt sökande på Blocket och loppis efter en golvlampa fick jag ge mig. Det fanns ingen att uppbringa just då. På Rusta hittade jag denna. Kostade ca 450:- har jag för mig.

5F6V9505

På dörrarna satt det hemska trycken i mässing monterade. Nyckelhålen var monterade upp och ner då hålbilden inte stämde med den i låskistan och det kändes riktigt tråkigt.

FÖRE:

5F6V9495

Jula hade nya trycken och nyckelhålsbrickor för endast 49:- den här veckan så de byttes ut – vilket LYFT. Låskistor byttes i de dörrarna problemet fanns. De kostade 79:- st.

5F6V9497

V-rum FÖRE:

5F6V9456

V-rum EFTER:

5F6V9735

En ny matta, en trasmatta i turkosblå nyanser hittades för 222:- i en inredningsbutik. Lackbordet som var fuktskadat i skivan byttes mot ett mindre svart som matchade soffan bättre, storleksmässigt. Pris 90:- på Loppis. Taklampan köptes på Rusta för totalt 240:-.

5F6V9730

5 av kuddarna och den gröna filten plockades från mina gömmor. De övriga färgade är från loppis och den svarta från Rusta. Ca 165:- för de tillsammans. Lite blandat glas och ljuslyktor för småpengar på loppis.

5F6V9747

Ramarna är köpta på loppis, en sprayades vit, de andra är original. Bokstaven M kommer från fröken Sätterlunds lager, likaså stjärnan ;)

5F6V9754

En mässingslampa sprayades vit och lampskärmen i grön plysch behölls i befintligt skick. (Lampan på tv-bänken) Tv-bänken är också tänkt att bytas ut så fort något passande utbytesobjekt dyker upp.

5F6V9745

SOVRUMMET:

I sovrummet har en väldigt liten begränsad uppfräschning gjorts. Gjorde ett ryck under lördagen. Började med att bädda rent… Sen var det kört… :D

5F6V9711

Hittade en underbar taklampa med fransar i en grönaktig skimrande nyans för ynka 40:-!! Olika ljusstakar i olika material inköptes på loppis och sprayades vita. En kudde i lampans nyans hittades på Hemtex samt en brun pälspläd. Ett överkast hittades på loppis för 40:-.

5F6V9725

En sänglampa, Ikeas klämvariant, hittades på loppis samt ett litet teakbord och en liten rya.

5F6V9713

Det lilla bordet under tv:n ersatte en rosa rottinghylla. Pris: 95:-

Har en liten fundering angående sängen, vi får se vad som händer… ;) Beror lite på vad Marcus säger om saken… Blinkar

Kram så länge ♥

2 kommentarer:

  1. jätte kul att se vad du kan förändra med en liten slant ;) Bra tips att återanvända ,vi slänger för tok för mycket i vårt samhälle .Och man kan ju göra om så mycket med bara fantasi och lite jobb .

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig på att få till det. Vilken otrolig skillnad med så enkla medel. Gillar att du letar på loppis och blocket, det gör jag med. Främst som en ideologi - då jag tycker det är för mkt slit och släng idag.

    Du inspirerar!

    Kram L

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund