måndag, april 13, 2009

En salig blandning.

Har sett en del inlägg i bloggvärlden om att blanda stolar. Jag tycker att det kan vara snyggt att blanda modeller eller färger, eller kanske både och. Provade lite härhemma idag. Vi har 4 vita och 4 svarta typ Mios Millerstolar. Håller dessutom på att måla om 4 leksandsstolar till vita.

IMG_3725-2

Idag plockade jag fram en av de svarta stolarna och ställde vid köksbordet. Tycker det blir en kul blandning. Herr S har grundmålat ytterligare en leksandsstol idag, så den ska målas minst en vända till. Men jag tycker att det är lite charmigt att blanda – vad tycker du?

Kram fru Sätterlund

15 kommentarer:

  1. Jag tycker det är jätte charmigt att blanda olika typer av stolar, det såg jätte fint ut hos dig, svart och vit är ju alltid snyggt ihop.
    Kram Rebecka

    SvaraRadera
  2. Jag tycker oxå det kan vara fint och blanda....i lagom doser :)

    SvaraRadera
  3. I vissa hem kan det vara kanonhäftigt att blanda stolar, min brorsas familj har så, o det gör sig jättebra hemma hos dem o deras inredning i övrigt, tror det är samma sak hos dig:-)) Go for it!! Kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det är jätteläckert att blanda och är lite sugen på det själv efter att ha sett ert snygga kök. Ha en bra vecka! Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Japp håller med dig det blir jätte snyggt.
    De där kilona tar du bort till sommaren ska du se...nu ska vi kämpa.
    kram kram

    SvaraRadera
  6. Hejsan Tjejen, Det var ett tag sedan, hoppas att det är bra med er. Det ser jättesnyggt ut med blandade färger, har också varit inne på det :-)
    Blir du ledig till veckan? Storebror (och jag också) vill att ni kommer förbi.
    Sköt om er.
    Massor av kramar
    /C

    SvaraRadera
  7. Jag håller helt med du - jätteskoj med blandning av stolar!Jag skulle så gärna ha nya stolar och nytt matbord men det ligger inte så högt på priolistan utan får bli nån annan gång :-) Hoppas påsken varit bra? Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Nuuuu är jag tillbaka =O)!!
    Sköööönt **fniss**

    Jag tycket att det är jätte mysigt när andra har olika stolar men vet inte om jag kan ha det själv..

    Skulle nog störa mig på att det var osymetriskt ;O)) **fniss**
    (idiot som man är)

    Kramen Erika

    SvaraRadera
  9. Hej! Var det inte det här bond-tyget du efterfrågade för ett tag sedan:
    http://alltidinredning.blogg.se/2009/april/stationsklippet-fore-och-efter.html
    kolla med henne om hon vet?! Tänkte på dig med en gång!
    kram
    Marie

    SvaraRadera
  10. Absolut läckert att blanda....och så sjuk jag blir på fina lampan :)

    SV -javisst är bondtyget snyggt!!
    jag har köpt tyget på Tygstället
    (0531 - 122 18) Du kan ju ringa dit och höra ifall hon har kvar eller chans att ta hem mera av det! kanhända hon kan skicka dej tyget isåfall.
    Lycka till och tala gärna om hur det går!

    SvaraRadera
  11. Hej! Ramlade in här och tycker gärna till lite grand. Jag tycker det är både kul och snyggt att blanda såväl färger som form. Man blir så trött på allt det där perfekta som man ser överallt. Jättebra idé, alltså. Enligt mig.

    SvaraRadera
  12. Tack för komplimangen för mina kakeldekorer. :) Kul att du tycker om dom. Jag har ett litet tips till dig som kunde varit fint på ditt kakel. Du har den där fina texten ju. Men vad tror du om att göra några fyrkantiga och ha lite schackrutigt på kaklet i rött? :) Du kan ju ändå ha kvar texten. Det vore väl snyggt och passar ju till ditt retrokök. :)



    Kram Malin I&D

    SvaraRadera
  13. Jag tycker det är supersnyggt med lite olika stolar. Blir lite busigt!
    Kramen.

    SvaraRadera
  14. SÅÅÅ himla fint & häftigt tycker jag. Jag vill också ha en bumling, till och med två!!! KRAMAR Sofie

    SvaraRadera
  15. Hejsan

    Här har du en som gillar att blanda stolar, jag tycker det är en kul grej. Jag är en sån som kan samla på mig massor av stolar hihih Jag har samlat på mig 15 stolar hittills. hihih. 2 som är lika, 2 som är lika, 2 som är lika , 4 som är lika, och 4 som är lika och 1 som är en annan modell. Och alla dessa par är olika varianter av pinn stolar.Jag har tänkt fota alla nån dag och blogga om dom. Tanken är att jag ska måla lite olika färger på dem. Det är ett projekt jag håller på med. Jag har haft för länge sen en vinröd stol, en gul, en grön och en blå. Det var rätt coolt. hihi Vilket kanon fint hem ni har. Ha det så bra!

    SvaraRadera

Jag vill gärna höra din åsikt - kommentarer mottages tacksamt ♥
Kram fröken Sätterlund